(_(سلامت بان)_)

(_(سلامت بان)_) حافط سلامتی شما...

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟

زردآلو ، خواص زردآلو
بسیاری بعد از خوردن میوه زردآلو مغز هسته آن را هم می خورند که با خواند این مطلب حتما تغییری در این رفتار غذایی خود خواهند داد.

مغز هسته زردآلو در کنار طعم خوبی که دارد مضرراتی دارد که در ادامه می خوانید.

مغز هسته زردآلو به دلیل داشتن آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود.

سوسن خدام کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد :زردآلو مبنع غنی از فیبر، ویتامین C، ویتامینA و آهن، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن و پتاسیم است.
با توجه به اینکه قند ساکاروز موجود در این میوه تابستانی آن را شیرین می کند، زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند، این ماده در پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سکته، آب مروارید بسیار مؤثر است، از شب کوری در سالمندان نیز تا حد بالایی می کاهد.

زردآلو

مضرات مصرف بیش از حد زردآلو

پتاسیم موجود در میوه زردآلو کاهش فشار خود را در افراد مبتلا به فشار خون بالا رقم می زند و این چنین به بهبود وضعیت سلامت سالمندان و همچنین به بهبود افسردگی در آنها کمک می کند.
فیبر موجود در زردآلو را عامل افزایش تدریجی قند خود است و با اشاره به اینکه این میوه میان وعده ای کم کالری محسوب می شود، خوردن مغز هسته ی زردآلو مضر است همچنین هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که در بدن به تولید ماده ای تحت عنوان سیانید می انجامد که مانند سیانور عمل کرده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر شود.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت افزود:زردآلود را ترجیحاً به صورت روزانه خریداری شده و ظرف دو روز مصرف شود. زردآلوهای نرم، گوشتی و تازه برای مصرف انتخاب کرده و به هیچ عنوان زردآلود با رنگ زرد روشن را خریداری نکنید، چراکه دارای ترکیبات گوگردی است.
نکته دیگر در مورد نگهداری این میوه است که این میوه حتماً در زمان نگهداری

[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 17 مهر 1395 ] [ 8:39 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]