(_(سلامت بان)_)

(_(سلامت بان)_) حافط سلامتی شما...

اشتباهات و تصورات رایج در رابطه با کاشت مو

کاشت موی طبیعی سرطان زا است.

این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد و اصولاً ماهیت انجام کار در کاشت موی طبیعی طوری است که هیچ ارتباطی با عوامل سرطان زای پوست ندارد. مهمترین عوامل دخیل در سرطان پوست عبارتند از: ژنتیک، برخی مواد معدنی مثل آرسنیک و سیلیکون، اشعه آفتاب، هیدروکربن های کارسینوژن و بعضی از بیماری های ارثی.


Image result for Hair Transplant

پس از کاشت موی طبیعی سردردهای بدی بوجود می آید.

با متدهای قدیمی (که از لوازم غیرظریف استفاده می شد) گاهی سردردهایی پس از کاشت مو بوجود می آمد ولی با تکنیک های مدرن امروزی و بهره گیری از ابزار میکروسکوپیک و بسیار ظریف این مسئله منتفی شده است. درحقیقت اگر فرد دچار سردردهای میگرنی باشد با کاشت موی طبیعی میزان سردرد وی کاهش پیدا می کند. البته در 2-1 شب اول پس ازکاشت مو امکان وجود سردرد خفیف (مثل هر عمل دیگر) می رود که با مسکن های معمولی به سرعت برطرف شده و مشکل خاصی پیش نمی آید.

با کاشت موی طبیعی می توان موهای اندکی کم پشت را پرپشت ترکرد.

در کاشت مو یک گرافت از طريق ايجاد يک شکاف بسيار ظريف وارد پوست می شود. اين سوراخ (با اينکه بسيارکوچک است) به هرحال فضايی را اشغال می کند. اگر منطقه مورد نظر کاملاً طاس باشد هيچ مشکلی بوجود نخواهدآمد. ولی اگربخواهيم پیوند مو را درلابلای موهای موجود (بخصوص اگر اين موها ضخيم و باکيفيت باشند) انجام دهيم لازم است که فضای کافی در بین موها وجود داشته باشد تا بتوان آن شکاف را ايجاد نمود.
درحقيقت تا زمانی که بيشتراز 50 درصد از تراکم موها کاسته نشده است بدليل ناکافی بودن فضای (خالی ازمو) در بين موهای موجود فرد نمی توان در میان آنها شکاف ايجاد کرد و اگر هم به زور اين کار را انجام دهيم اولاً ممکن است به ريشه موهای اطراف آسيب وارد شود و ثانياً حتی اگرآسيبی به ريشه موهای اطراف وارد نشود اين ريشه ها مزاحم ريشه موی کاشته شده بوده و لذا در حين درآمدن موی کاشته شده به احتمال زياد کيست مويی و جوش های چرکی بدفرم ايجاد می گردند. اين ضايعات موجب اختلال در بيرون آمدن موهای کاشته شده گرديده و نتايج کاشت مو را خراب می نمایند.

3) يک فرد طاس تا هر چند جلسه که بخواهد می تواند کاشت مو انجام دهد.

کاشت موی طبيعی دارای يکسری محدوديت های بالقوه می باشد که يکی از مهمترين آنها محدود بودن تعدادجلسه های قابل انجام کاشت مو در هر فرد است. علت اين محدوديت آن است که تعداد موهای قابل برداشت ازمنطقه دهنده مو بيشتر از حد مشخصی نمی باشد (حدود 10 – 8 هزار تار مو).

توضیحی مختصر در رابطه با کاشت مو انواع آن

تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند.

در هر پیاز مو 1 تا 4 رشته مو رشد می کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند. واما تاریخچه استفاده از بخش هایی از پوست سر که در آن بافتی از پوست سر به همراه منبع اصلی تولید خونش به یک منطقه طاس کاشته شود، به قرن 19 بر می گردد.

روش های کاشت مو

روش FUT:در این متد بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می‌شود، فولیکول‌ها برداشت شده و در ناحیه لازم کاشت می شود .

روش BHT:بجای برداشت مو از ناحیه پشت سر از موهای بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و یا هرجای بدن که بتوان از آنجا مو برداشت کرد پوند موزده انجام می شود.

روش FIT:قاعده این روش از انتقال، میکروگرافت‌های برداشت شده از موهای پشت سر به بخش طاسی سر تشکیل شده است.ویکیپدیا

در مطلب بالا با توجه به گفته ها شماری از مشکلات وذهنیت های مردم که قصد کاشت مو دارند را بیان کردیم که این ها تنها معدودی از این مشکلات هستند

[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 13 آبان 1395 ] [ 16:25 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]