(_(سلامت بان)_)

(_(سلامت بان)_) حافط سلامتی شما...

کربوکسی تراپی چیست و چگونه انجام میشود

نتیجه تصویری برای روش درمانی کربوکسیتراپی

کربوکسی تراپی روش جدیدی در درمان نیست، اما اغلب درحوزه ی پزشکی زیبایی شناخته شده است.

درمان دی اکسید کربن حیطه ای از زیبایی شناختی است که کماکان زیر نظر تحقیقات مختلف است، اما تا کنون به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

با این حال، مطالعاتی که این تکنیک را مورد بررسی قرار داده اند نشان داده است که این روش باعث افزایش الاستیسیته پوست، افزایش گردش خون و رفع خطوط و چین و چروک پوست شده است ، که به ترمیم کلاژن و از بین بردن ذخایر چربی کمک می کند.این تکنیک ساده و مقرون به صرفه است.

درمان با دی اکسید کربن یا همان کربوکسی تراپی تکنیک جدیدی در فعالیت های پزشکی نیست. در طول دهه 1930 در فرانسه استفاده از این روش توسعه پیدا کرد و مشاهده شد که حمام در استخرهای آب که غنی از دی اکسید کربن می باشند باعث بهبودی زخم ها شده است. در دهه 1950 این روش توسط متخصصین قلب و عروق برای درمان بیماران مبتلا به بیماری انسداد شریانی و همچنین سایر شرایط گردش خون ضعیف و تجمع چربی در شریان ها مورد استفاده قرار گرفت. از سال 1995، زمانی که اصطلاح ‘carboxytherapy‘ به وجود آمد، محبوبیت این روش در زمینه زیبایی و مخصوصا برای لیپولیز و درمان جوان سازی پوست آن افزایش یافت.


در واقع، مطالعات نشان داده است که CDT باعث بهبود کشسانی پوست، گردش خون ، رفع خطوط و چین و چروک های پوست، کمک به ترمیم کلاژن و از بین بردن ذخایر چربی انباشته شده می شود. اساسا، کربوکسی تراپی، تزریق پوستی دی اکسید کربن برای اهداف درمانی است.


این تکنیک به منظور اهداف زیبایی از تزریق درون پوستی یا تزریق زیر جلدی که به کمک یک سوزن 30G برای تزریق گاز دی اکسید کربن استریل شده صورت می گیرد, استفاده می کند.این تزریق از دستگاه استاندارد برنامه ریزی شده به منظور درمان پیری پوست، تیرگی زیر چشم، چربی های موضعی و استرچ مارک ها انجام میگیرد.


این تکنیک به منظور اهداف زیبایی از تزریق درون پوستی یا تزریق زیر جلدی که به کمک یک سوزن 30G برای تزریق گاز دی اکسید کربن استریل شده صورت می گیرد, استفاده می کند.این تزریق از دستگاه استاندارد برنامه ریزی شده به منظور درمان پیری پوست، تیرگی زیر چشم، چربی های موضعی و استرچ مارک ها انجام میگیرد.

تصویر 2

افزایش گردش خون
نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که افزایش گردش خون در کربوکسی تراپی، اکسیژناسیون بافت را بهبود می بخشد. هنگامی که از این گاز به صورت موضعی (به عنوان مثال حمام کردن در آب CO2) استفاده می شود، افزایش غلظت دی اکسید کربن درون بافت ها و رگ های خونی محیطی، باعث ایجاد انقباض عروق کرونر می شود و در نهایت سبب افزایش جریان خون به پوست می شود


بازسازی پوست

کربوکسی تراپی برای درمان پیری یا پوست آسیب دیده ابتدا بر روی موش های آزمایشگاهی با تزریق دی اکسید کربن به غشای عروقی میان پوست آزمایش شد .گروه کنترل ، تزریق سرم دریافت کردند.محققان در این مطالعه فشرده سازی فیبرهای کلاژن را از تزریق دی اکسید کربن مورد مشاهده قرار دادند.علاوه بر این ، تغییرات قابل توجهی در پوست و گردش کلاژن ظاهر شده بود.استفاده از کربوکسی تراپی بر روی پوست آسیب دیده و یا پیر باعث بهبود وضعیت سلامت پوست شده ، ظاهری ضخیم تر به پوست می دهد. این بدان معنی است که از کربوکسی برای بهبود بافت اسکار از طریق افزایش رسوب کلاژن و سازماندهی مجدد و بهبود بافت و تنالیته پوست استفاده می شود.


بنابراین شگفت آور نیست که کربوکسی تراپی در حال حاضر به عنوان درمان زیبایی برای بهبود سفتی پوست استفاده می شود. این درمان می تواند برای درمان پیری پوست بر روی صورت و پوست، تیرگی های زیر چشم، استرچ مارک ، سلولیت و لایه های چربی موضعی استفاده شود.

کاربردهای کربوکسی تراپی

برطرف نمودن سلولیت و چاقی

درمان جای جوش

درمان نسبی آلوپسی

درمان تیرگی دور چشم

رفع پارگی‎های پوستی ناشی از چاقی و حاملگی ( استرچ مارک )

درمان چروک های صورت و دور چشم

درمان جای جوش ،سوختگی،آکنه و جراحی

زخم های پوستی

درمان افتادگی پوست

پدیده رینود

درمان پسوریازیس

درمان اگزماهای عود کننده

جوانسازی پشت دست،دکلته و گردن

درمان چروک دور دهان و خط خنده

تصویر 1

تکنیک های تزریق و پروتکل های درمان کربوکسی

بسته به نوع درمان ، روش های تزریق متفاوت خواهد بود. تزریق اینترادرمال باید برای جوان سازی پوست استفاده شود، در حالی که تزریق ساب کوتانوس برای اثرات لیپولیز بکار گرفته می شود. هنگام تزریق برای جوان سازی پوست، تزریق با استفاده از یک سوزن 30 G انجام می شود.


پری اوربیتال
کربوکسی تراپی جهت استفاده در منطقه پری اوربیتال ، میتواند تیرگی های زیر چشم را درمان ، سفتی پوست و از بین بردن افتادگی ناحیه منجر شود.


لایه چربی صورت
برای درمان چربیهای زیر چشم ، باید از مخلوط تزریق اینترادرمال و ساب کیو استفاده شود.


بازسازی پوست
کربوکسی تراپی برای بازسازی پوست ، گردن و دست ها (مناطقی از پوست که درخشش پوست از بین رفته و پوست شل شده است) مورد استفاده قرار میگیرد


استرچ مارک
هنگام درمان استرچ مارک ها با کربوکسی تراپی، بهتر است تکنیک را در مارک های قدیمی و سفید و نه مارک های جدید و قرمز استفاده شود،خطوط عمیق نسبت به خطوط سطحی در اولویت هستند. موارد منع مصرف عفونت، بارداری می باشد

استفاده از کربوکسی تراپی برای افراد زیر ممنوع است

  • بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی
  • خانم‎هایی که باردار هستند
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به کم خونی شدید
  • بیماران مبتلا به صرع
  • بیماران مبتلا به بیماری مغزی
  • بیماران مبتلا به آب سیاه (گلوکوم)


عوارض کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی عارضه ی چندانی ندارد. شاید تنها عارضه آن بروز درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و صدای خش خش در پوست و در برخی موارد کبودی در ناحیه تزریق است که موقتی بوده و با گذشت چند ساعت و یا چند روز از تزریق بدون نیاز به درمان خاصی رفع خواهد شد

اقدامات احتیاطی لازم بعد از هر جلسه کربوکسی تراپی چیست ؟

اجتناب از استحمام، شنا،سونا و جکوزی به مدت ۴ ساعت بعد از درمان توصیه می شود.

منبع: درمان سرا

[ بازدید : 167 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 مهر 1398 ] [ 19:46 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]