(_(سلامت بان)_)

(_(سلامت بان)_) حافط سلامتی شما...

چرا جوش می زنیم؟

جوش یک ضایعه پوستی است که تا حدودی به سبک زندگی برمی‌گردد و سیستم ایمنی سلولی بدن را درگیر می‌کند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی گفت: جوش یا آکنه یک ضایعه پوستی است که آبسه یا عفونت محدود پوستی ایجاد می‌کند که معمولاً سر آن سفید و چرکی است و اطراف آن قرمز و ملتهب است و اغلب همراه با درد است و شامل جوش ساده، عفونی، کورک، جوش سر سیاه، جوش سرسفید و جوش سرسرخ می‌باشند.

وی افزود: مهمترین عامل داخلی و عمومی قدرت سامانه ایمنی بدن برای بروز جوش‌ها می‌باشد، چون عامل میکروبی جوش (پروپیونی باکتر) جزو میکروب‌های معمولی ساکن در پوست است و فقط در زمینه آماده بودن محیط داخلی و موضعی بدن قادر به رشد و تکثیر و ایجاد آکنه یا جوش خواهد بود.

این متخصص طب سنتی در خصوص علت‌های دیگر جوش تصریح کرد: هر‌آنچه سیستم ایمنی و سلو‌ل‌های آن را کاهش دهد مانند تغذیه با تعادل انرژی پایین که می‌تواند قدرت سلول‌های ایمنی را در کنترل رشد و تکثیر میکروب پروپیونی باکتر کاهش دهد، در دسته عوامل داخلی و عمومی فرعی جوش زدن قرار گیرند. همچنین علت دیگر جوش، علایم و بیماری‌های معمول همراه مثل یبوست و خشکی پوست روی دست‌ها می‌باشد.

دکتر اکبری بیان کرد: هر جوش یک منبع التهاب برای بدن است و در التهاب‌ها همه سیستم ایمنی سلولی درگیر می‌شوند و واسطه‌های ایمنی زیادی آزاد می‌شوند که هر کدام به نحوی در تحریک تعادل و تقویت این سیستم نقش دارند. لذا می‌توان گفت که هر یک جوش می‌تواند یک مانور سیستم ایمنی تلقی شود و موجب تعادل و تقویت این سامانه بسیار مهم در بدن گردد و جلوی بروز بسیاری از بیماری‌های با واسطه اختلال سیستم ایمنی مثل ام اس و لوپوس و انواع حساسیت‌ها را بگیرد.

وی افزود: بنابراین هدف ما از بین بردن کامل فرآیند جوش زدن نیست بلکه کنترل شدن بیماری و عوارض آن می‌باشد.

دکتر اکبری در پایان خاطرنشان کرد: رفتار و عادات تغذیه‌ای بسیار مهم بوده و ریشه و اساس اصلاح سیستم ایمنی و عملکرد سلول‌های آن و اصلاح عملکرد سلول‌های کبدی و سلول‌های غدد لبابه پوست می‌باشد. ضمناً خرما و بسیاری از گرمی‌ها ممکن است در کوتاه مدت به علت عوامل تحریک موضعی تعداد جوش‌ها را زیاد کنند. اما در درازمدت با تقویت سلول‌های سیستم ایمنی و تنظیم آنها جلوی رشد میکروب پروپیونی باکتر را می‌گیرند و اساس جوش زدن را حل می‌کنند.

[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 17 آذر 1394 ] [ 9:50 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]